יום רביעי, 2 בפברואר 2011

בית שמש, קליפורניה


לפני שבועיים הייתי באמצע קניות, עומדת מול שורת הפסטות ובוחרת פסטה מסולסלת אורגנית. מאחורי נעמדה מישהי ושאלה "נו, איך היה ברינו?"

אמנם הייתי ברינו לפני כחודש, במהלך חופשת חג המולד ונכון שכל החברים שלי ידעו מזה, אבל זו ששאלה היא חברה של מישהי שלא ראיתי כבר ארבעה חודשים.
כך שהמישהי ההיא לא היתה אמורה לדעת על הנסיעה ובטח שהחברה שלה לא היתה אמורה לדעת.
אבל זה מקרה מייצג של בית שמש – קליפורניה. גרים בסאניוויל אבל ההתנהגות היא ישראלית לכל דבר ואפילו יותר לוחצת מזה.
כולם מכירים את כולם, יודעים לאן נוסעים ומתי וגם בטח נתנו איזו המלצה למקום טוב לעצור בו עם הילדים או למלון עם הפעלות לקטנים. כל זה יחסית בסדר אבל קחו בחשבון שאותם "אלו" יודעים גם כמה אתה משלם על הבית, מי בעל הבית שלך, כמה חדרים יש ואם המטבח גדול והחצר מרווחת.

לכן לא הופתעתי כשה"היא" שאלה אותי על החופשה שלא היתה אמורה לדעת עליה ולא שאלתי אותה מאיפה היא יודעת. עניתי כרגיל, קיבלתי מחמאה, נתתי מחמאה ונפרדנו כידידות. לא נראה לי שאראה אותה לעוד כמה חודשים אבל אני מניחה שהיא כבר תתעדכן.

           ככה יוצאים לטיול בבית שמש - קליפורניה. שקית של ויקטוריה'ז סיקרט ובמבה.


חטיף גרנולה בריא (ואפילו טעים!) לתיק האוכל

הפוסט הזה מוקדש לאמא שלי ששלחה לי חבילה ראשונה מהארץ שכללה גם ספר שרציתי - "מטבח בריא לילדים" של שי-לי ליפא. המתכון הזה הוא הדבר הראשון מתוך הספר שהכנתי. הוא מאד מומלץ (הספר והמתכון) והבכור מאד אוהב אותו בתיק האוכל.

( 30X24 מתאים לתבנית של )
מה לקנות?

1.5 כוסות (150 גרם) שיבולת שועל שלמה (לא קוואקר)
3/4 כוס (105) גרם קמח מלא
100 גרם קוקוס טחון
1 כפית שטוחה אבקת סודה לשתיה
1/4 כוס גרעיני דלעת לא קלויים
1/4 כוס שומשום
 1/3 כוס חמוציות מיובשות חצויות
1/3 כוס משמשים מיובשים חתוכים לקוביות בגודל 1/2 ס"מ
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
 1/3 כוס (70 גרם) סוכר חום בהיר
1/4 כוס דבש

מה עושים?
לחמם תנור ל- 170 מעלות ולרפד תבנית בנייר אפיה מסביב - גם צדדים וגם תחתית כדי שנוכל להוציא בקלות את התערובת. 
בקערה אחת לערבב שיבולת שועל, קמח, קוקוס, אבקת סודה לשתיה, גרעינים, חמוציות ומשמשים. 
לחמם את הסוכר, החמאה והדבש בסיר קטן עד שהחמאה נמסה, תוך בחישה מתמדת.

לצקת את התערובת המחוממת על המרכיבים היבשים ולערבב היטב בעזרת מרית.
להעביר הכל לתבנית ולשטח.
לאפות 25-35 דקות (תלוי בתנור שלכם, אתם כבר מכירים אותו) עד להזהבה קלה

לצנן היטב ורק אז לשחרר מהתבנית ולחתוך לריבועים או מלבנים. ניתן לשמור בכלי אטום עד שבוע


          תאמינו לי שזה יותר טעים ובטח שיותר בריא מאיך שזה נראה בתמונה :)

אז בתקופה זו, כשכולם מצוננים ומשתעלים, שיהיה לכולנו לבריאות!

2 תגובות:

  1. כן, לגור במקומות קטנים יכול להיות קצת מלחיץ. במיוחד בימי ראשון כשהם כולם הולכים לכנסייה, ואת לא. גרתי בכמה מקומות כאלו באירופה והסתכלו עליי כאילו אני עוף זר. הצחקת אותי מאוד עם הבמבה בשקית של ויקטוריה, הכי לא קשור בעולם! ודבר אחרון - העוגיות יצאו מעולה. הכנתי אותן כבר פעמיים השתמשתי בסירופ אגבה ובסירופ מייפל במקום דבש ויצא פשוט מושלם. זה מה שכיף באינטרנט, מגלים דברים חדשים! -צליל.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי צליל,

      בהחלט מסכימה איתך לגבי מציאת דברים חדשים באינטרנט, גם אני אוהבת לגלות כך עולמות חדשים ובעיקר מתכונים חדשים :)
      אני מאד שמחה שאת נהנית מהמתכון, כל הכבוד על ההחלפה, רעיונות מצוינים!

      מחק