יום ראשון, 3 בפברואר 2013

לכל דבר יש פעם ראשונה

ברגעים אלו אנחנו עושים משהו שלא חשבנו שנעשה. חברים מגיעים ואנחנו מתכוננים לשבת מול הטלביזיה כדי לראות את הסופרבול. 
כן כן, אותו ספורט אלים וללא חוקים ברורים (לי, לפחות) והמעודדות שהדבר היחיד שהן מעודדות אצלי זו הידיעה שיש למגדר שלי עוד דרך ארוכה.
מעולם לא התעניינו במשחק ובטח שלא ארגנו לעצמו יום מיוחד כדי לראות אותו. אם כבר אז תמיד אמרנו שכדאי לנצל את המכירות של הטלביזיות הגדולות לקראת המשחק, הסיילים המיוחדים ומחירי הטלביזיות שהרבה אנשים מחזירים לחנויות השונות למחרת המשחק.




לא חשבתי שככה אחליף את ערבי חמישי, כשהיינו צופים במשחק של מכבי ת"א עם קערת גרגרי חומוס מפולפלים במשחק הו-כה-אמריקאי ובנקניקיה בלחמניה. אבל הנה אנחנו, או יותר נכון - הנה טובי בחורינו, יושבים מול המסך עם בניהם (גיל שבע ומעלה, מתחת לזה הם לא כ"כ מתעניינים), שחוזרים על קריאות אבא שלהם כי הם לא מבינים כלום אבל רוצים להיות חלק מהחגיגה. איפה הנשים? בבית עם הילדים, כמובן. ותאמינו לי שרובן לא מפצחות גרעינים מול המסך כרגע.

אבל ככה זה, כשקבוצת הפוטבול של סן-פרנסיסקו מתחרה על הגביע. אנחנו גרים באזור ואת צבעי האדום-וזהב של מדי הקבוצה רואים בכל מקום כבר חודש, ובמקום "חג שמח" אתה שומע בכל סיום של משפט "Go 'Niners". אז אם אי אפשר להתעלם, נצטרף לחגיגות!

ממתק באונטי - שוקולד וקוקוס

אם מדברים על טעם ילדות, זה בהחלט אחד מהגדולים שלי. כילדה ישראלית שגדלה בשנים של החרם הערבי (מישהו זוכר??) תמיד ביקשתי ממי שנסע לחו"ל, שיביא לי באונטי. טעם השוקולד הנמס בפה והקוקוס הנימוח על הלשון, בעיקר אחרי הוצאה מהמקרר (זו שריטה עמוקה שקיבלתי בירושה הישר מאמא שלי. אני אוהבת ממתקי שוקולד בעיקר כשהם מגיעים אלי אחרי מנוחה במקרר, ורוגעלך הם הכי טעימים כשאוכלים אותם ישר מהמקפיא). 
מה לקנות?
3 כוסות קוקוס טחון ממותק
2/3 כוס חלב מרוכז ממותק
1/2 כוס אבקת סוכר
340 גרם שוקולד מריר חתוך לחתיכות קטנות / שוקולד צ'יפס

ועכשיו מה?
לערבב את הקוקוס, חלב ממותק ואבקת סוכר בקערה גדולה. התערובת צריכה להיות דביקה ואחידה.
ליצור מהתערובת כדורים / מלבנים או כל צורה אחרת שאתם רוצים ונוחה להכניס לפה בביס :) ולהכניס למקרר לשעה לפחות, כדי שהתערובת תתמצק ותהיה נוחה לעבודה.

כך נראית תערובת הקוקוס לפני ההטבעה בשוקולד

כשהתערובת התקררה והתמצקה, הוציאו אותה מהמקרר והמיסו את השוקולד בבאן-מארי, עד שהשוקולד ימס כולו ויבריק.
 הטביעו כל  אחד מהממתקי קוקוס בשוקולד - הרימו כל אחד מהם בעזרת מזלג (לא לתקוע את המזלג בממתק, הניחו כל ממתק על המזלג והטביעו בשוקולד. הניחו אותם על נייר אפיה עד שהשוקולד יתקשה והכניסו למקרר לפחות לחצי שעה עד להתקשות.

שומעים את הקראנץ'??

בפעם הבאה אכין את הממתק ממש באותו יום של ההגשה כי מאד (מ-א-ד) קשה להמנע מלתת ביס בממתקים האלה כשרואים אותם.
עוד משהו - בפעם הבאה גם אטמפרר את השוקולד כדי שלא ימס במגע. איך עושים טמפרינג / טימפרור? ככה.

אז תהנו מטעמי הילדות ו - Go 'Niners!!

12 תגובות:

  1. תשובות
    1. תודה! אני עוד שומעת את הקראנץ׳... מחכה לסיבה הבאה שאמציא לי כדי להכין אותם שוב :)

      מחק
  2. wow נראה מדהים .... אמנם תוצאת המשחק לא היתה מוצלחת אבל נראה שאת הצלחת להמתיק את החוויה לאורחים

    השבמחק
    תשובות
    1. היינו כל כך קרובים!!
      מזל שאני עוד לא מעורבת עד כדי כך במשחק. אם אלו היו מכבי ת״א זה היה סיפור אחר. היו שומעים את זעקות השבר שלי ברחובות סאניוויל...

      מחק
  3. נראה נהדר ובטח גם טעים מאד!! מה עושים אם אין קוקוס טחון ממותק??

    השבמחק
    תשובות
    1. שלום אנונימי!
      רוב שקיות הקוקוס שמוצאים בחנויות הן ממותקות, והקוקוס אינו טחון עד לאבקה אלא נראה כמו חוטים קצרים. לכן סביר מאד להניח שכל שקית קוקוס שנמצא בחנויות הן מה שצריך עבור המתכון הזה.
      האמת, אני עדיין מחפשת שקית של קוקוס לא ממותק עבור מתכון שמחכה לי כבר הרבה זמן...
      בהצלחה!

      מחק
  4. יש קוקוס טחון ולא ממותק בחנות של ההודים צמוד ל-Safeway של Hollenbeck

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה אריה!
      אני נמנעת מביקור במסעדות וחנויות הודיות מטעמי אשכנזיות חריפה :-)
      אני אבקר שם כבר השבוע.

      מחק
  5. תודה על האירוח! הבנים שלי שחזרו מהבית שלך היו מאוד מרוצים מהאירוח, אז מה אם הפסדנו, היה אחלה אוכל!

    השבמחק
    תשובות
    1. היה ממש כיף!
      לשבת הקרובה אני אכין את באונטי המשודרג :-)

      מחק
  6. אני נמצאת בישראל וכידוע לך- אין קוקוס טחון מתוק!! התכוננתי כבר לקנות לך קוקוס רגיל, לא ממותק, אבל אני רואה שאת יכולה להשיג זאת אצל ההודי!! (:-)!

    השבמחק
    תשובות
    1. מסתבר, כן.
      טוב שיש כאן יצוג הולם של היבשת האסייתית :-)

      מחק