יום ראשון, 10 בפברואר 2013

כשהפיה מפספסת

אסור לזלזל ביכולת הילדים שלנו להאמין בפיות וקסמים, ולא משנה כמה הם גדולים, בוגרים או רציניים.
השבוע פיית השיניים פספסה בגדול והבכור, בשניה שהבין שהגיע הבוקר, שלח את ידו אל מתחת לכרית, שלף משם את קופסת השיניים המיוחדת (שקיבל מסבתא בישראל), פתח אותה ונחרד לגלות שהפיה לא ביקרה אותו בלילה ולא השאירה עבורו דולר.
אני מסתכלת, רואה את הפנים של הילד שלי מתעוותות ואת הדמעות הזולגות וכל מה שעובר לי בראש זה "שיט שיט שיט שיט שיט!" (סליחה על השפה אבל מעולם לא אמרתי שהבלוג מתאים לילדים קטנים!).
עכשיו - כן, אני יודעת שזהו מנהג מאד "אמריקני" וקפיטליסטי. נכון, אני מסכימה. אבל מה לעשות כשהילד גר כאן, כל חבריו מתעסקים בנושא הזה בשלוש השנים הראשונות לבית הספר (לפחות) ויש לו ציפיות?
למזלי שמרתי בצד עבורו שני ספרים שרכשתי עבורו לפני חודשיים, לכל למקרה שתמיד מגיע. כשהוא הגיע למיטתנו, כולו אדום מבכי ומשינה, כיסיתי אותו טוב בשמיכה ורצתי למגירה. שלפתי את הספר, הנחתי אותו מתחת לכרית שלו ואז אמרתי לו לבדוק שוב, אולי בגלל החושך הוא לא ראה את מה שהפיה השאירה לו.
עברו כמה דקות והילד לא חוזר.
נכנסתי לחדר וראיתי אותו כבר שקוע בספר החדש. "רואה?" אמרתי לו "כנראה שהפיה לא יכלה לשים את הספר מתחת לכרית בזמן שישנת, אז היא חיכתה שתקום!"
וזה עבד. אמנם הוא יודע שאין כזה דבר "פיית השיניים" ונכון שהוא יודע שאני הנחתי את המתנה מתחת לכרית, אבל עדיין היה זיק של נאיביות בעיניים והעיקר - שמחה על שקיבל מתנה לכבוד האירוע החשוב של נפילת השן.
לבית הספר הוא כבר הלך עם הספר ביד וחיוך על פניו. וזה, בסופו של דבר, מה שחשוב.

 יומיים לאחר מכן נפלה שן נוספת ותאמינו לי שהפיה הפעם הגיעה בזמן!

יודעים איך זה, כשמגיעים למכולת ונתקלים במשהו חדש שמצית בכם את החשק להכין עוגיות רק בשביל זה? זה מה שקרה לי השבוע כשנתקלתי לראשונה בשקית של נתיחי קינמון של הרשי'ז. והרי התוצאה -
עוגיות קקאו ונתיחי קינמון


מה להכין לפני?

2 1/4 כוסות קמח
1/2 כוס קקאו
1 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
3/4 כפית קינמון טחון
1 כוס חמאה (240 גרם) בטמפרטורת החדר
1 כוס סוכר חום דמררה
3/4 כוס סוכר
1 כפית תמצית וניל
2 ביצים
2 כוסות נתיחי קינמון (ניתן להחליף בנתיחי שוקולד מריר או לבן)

ועכשיו מה?
1. לחמם את התנור לחום של 375 פרנהייט, 190 צלזיוס לפחות לעשר דקות.
2. באמצעות וו הגיטרה, לערבל את החמאה, הסוכר והסוכר החום עד לקבלת תערובת אחידה ואוורירית. להוסיף אחת-אחת את הביצים ואת תמצית הוניל עד להטמעה.
3. בקערה נפרדת, לאחד את הקמח, הקקאו, הסודה לשתיה, המלח והקינמון. להוסיף לאט-לאט את תערובת הקמח לבלילה עד לאיחוד נאה.
4. להוסיף את נתיחי הקינמון (או משהו אחר שאתם רוצים ע"מ להחליף את הקינמון). שימו לב - התחילו בכוס אחת של נתיחים ותראו אם זה מספיק לכם או שאתם רוצים להוסיף - זה עניין של טעם.
5. באמצעות כפית (אני השתמשתי בכף גלידה), צרו עוגיות על נייר אפיה והכניסו לתנור ל כ-10 דקות.

צננו היטב את העוגיות ו- יאמ!

הערה - בתמונה רואים נתיחים שלמים יפים על העוגיות. את זה השגתי על ידי הנחת נתיחים בודדים על תלולית העוגיה שנחה על תבנית האפיה, שניה לפני שהכנסתי לתנור. אל תוותרו על זה - מראה העוגיה שווה לחצי מהטעם שלה!

תגובה 1:

  1. לפי "השיטה האמריקאית" הפייה צריכה לסחוב אתה המוווון $ עבור כל הילדים ,הקטנים והגדולים, אבל זוהי חווית ילדות שלא תחזור על עצמה לאורך כל חיי הילד. לכן כדאי לפייה האישית לדאוג למלאי $ בודדים שיהיו "בהיכון".
    העוגיות נראות נהדר ובטח גם טעימות מאד. חבל שאי אפשר "לקפוץ לשתות קפה עם עוגיה ליד".

    השבמחק