יום שני, 3 באוקטובר 2011

זהירות - פוסט פוליטי!

סן פרנסיסקו, העיר בה ההיפים וההומואים מרגישים הכי בנוח, ניסתה להעביר חוק האוסר על ברית מילה
לשמחתי ראיתי שהמושל החדש (כזה שלא מופיע בסרטים ואומר "I'll be back"  כמו המושל הקודם) חוקק חוק חוסם-חוק-חוסם-ברית-מילה.






סן פרנסיסקו מפתיעה אותי. כשהגענו, כבר הכרתי היטב את ההיסטוריה של הייט-אשבורי וההיפים של שנות השישים (שחלקם עדיין מסתובבים עם אותן תספורות ואותן חולצות tie-die)
 




 



הכרתי היטב גם את ההיסטוריה של אזור הקאסטרו בעיר ותנועת הלב"טים (הומואים, לסביות וטרנס-ג'נדרים) שבהחלט מרגישים חופשי בימים אלו להסתובב בלבוש, אה, נקרא לזה - מיוחד!

(ותודה לע' על התמונה, אני חייבת לך עוגה מיוחדת)





  
ביוני האחרון, ניו-יורק התירה נישואים חד-זוגיים, אבל קליפורניה עדיין לא מסירה את האיסור המטופש הזה. ואז הגיעה הידיעה על הנסיון בסן-פרנסיסקו, להעביר משאל עם בו יוחלט על איסור ברית מילה לילדים מתחת לגיל 18, ולא משנה אם הסיבה היא דתית, אישית או שמדובר בסטלן קבוע. אסור ודי.

ואני חשבתי לתומי שזו העיר שחתמה על גשר הזהב שלה "איש איש באמונתו יחיה". אפילו אני, כופרת למודת כפיה דתית מתל-אביב, מאמינה שכל עוד לא נוגעים לי באופן בו אני חיה, אני לא מתערבת בחיים של אנשים אחרים. 

בשבוע שעבר קיימו Debate, עוד מפגש נאומים חסרי-תוכן של המועמדים לנשיאות 2012. במהלך אותו debate הקרינו שאלה של קצין מצטיין, הומו, ששאל אותם - במקרה ותבחרו לנשיאות, האם תחזירו את החוק שמכונה don't ask, don't tell?
זהו חוק מטופש האומר שעל כל חייל חובה להשאיר את מיניותו לעצמו ולא לשתף איש. אם ידעו שהוא הומו (או לסבית, לצורך העניין), הוא ישוחרר מיידית מהשירות. החוק הזה בוטל לאחרונה אבל קיים חשש שאם הרפובליקנים יזכו בנשיאות, הוא יוחזר יחד עם עוד כל מיני חוקים מיושנים.
כאשר אותו קצין סיים את השאלה, נשמעו צעקות "בוז" מהקהל ואיש מהמועמדים לא אמר דבר. אובמה נזף במועמדים לנשיאות שלא עצרו את התגובות לשאלה המארין ההומו. זו בהחלט היתה דוגמה לאיך שהנשיאות הבאה תיראה במידה ויבחר אחד מהחבר'ה האלה.


אני לא מופתעת שדברים כאלה קורים בארה"ב, ארץ כלל הדתות החשובות והמומצאות, אבל אני בהחלט מאוכזבת מקליפורניה באופן אישי. תתביישי לך!

 להמתקת הפוסט לעיל, קבלו מתכון לאורז עם פירות יבשים, אחת מהמנות שהכנתי לארוחת ראש השנה. מנה מתוקה, מלאה וקלה להכנה - 


 אורז עם פירות יבשים 
(של ניקי ב., "אוכל עושים באהבה, עם תוספות קלות שלי)

מה לקנות?
בצל בינוני, חתוך לקוביות
חבילת פטריות שמפיניון, חתוכים גס
2 כוסות אורז
חצי כוס צימוקים כהים
חצי כוס משמשים מיובשים חתוכים לקוביות
חצי כוס חמוציות (גם בשביל הבריאות וגם בשביל הצבעוניות)
חצי כוס שקדים פרוסים / צנוברים / גרעיני חמניה
3 כוסות מים רותחים
כף דבש
כף סירופ מייפל
 אבקת מרק (לפי הטעם)
מלח ופלפל

 ועכשיו מה?
לחמם את התנור לחום של 180 מעלות צלזיוס (355 פרנהייט).
לערבב את כל החומרים היבשים בקערה גדולה.
לטגן את הבצל במעט שמן עד לריכוך, להוסיף את הפטריות ולערבב היטב.

לערבב בקערה נוספת את המים, הדבש, המייפל ואבקת המרק. להוסיף את הנוזלים לתערובת החומרים היבשים וךערבב היטב. 

להוסיף את הבצל והפטריות, לטעום ולהוסיף פלפל ומלח לפי הטעם.

להניח את התערובת בקערת פיירקס ולכסות בנייר כסף. לשים בתנור למשך 50 דקות. כאשר הזמן עובר, להוציא מהתנור אבל להשאיר את נייר הכסף ל- 10 דקות נוספות.

להרים בזהירות  את נייר הכסף, לערבב בעדינות ולטעום. אם האורז עדיין לא מוכן סופתי, הכניסו לעשר דקות נוספות אבל לא יותר. שאר החומרים החמים ימשיכו את תהליך ההכנה של האורז כל עוד נייר הכסף שומר על האדים בפנים.

מנה מתוקה לשנה מתוקה! 

בפוסטים הבאים אחזור לעצמי ואשתף בשתי המנות שהכנתי כקינוח לארוחת ראש השנה.

עד אז - צום קל (מיד אחרי שתקראו את הפוסט המתוק הזה - האהא!) וגמר חתימה טובה לכולם :)

2 תגובות:

  1. אני עוד אפנטז על האורז הזה ושאר המתוקים במהלך הצום. אני מכירה את עצמי....

    השבמחק
  2. נו, ואני אחשוב על מאפה הבשר שלך - ולא משנה שאני לא צמה! :))

    השבמחק