יום ראשון, 6 במאי 2012

הנה שוב הגיעה השעה

עברה שנה וכל מפגש של יותר משתי דקות עובר לשיחה הנסובה סביב טיסה לישראל -
- אתם טסים השנה לארץ?
- לכמה זמן?
- עם איזו חברה?
- כמה עלה הכרטיס ומתי הזמנתם?

אם אתם רוצים להתעדכן על מחירים טיסות, איכות והשוואה כללית של חברות תעופה, אין צורך לחפש רחוק מדי, פשוט תבקשו תמליל של אחד המפגשים כאן. ואני לא מדברת על מפגש ארוך של חברים בשעת ערב ענוגה, מדובר גם במפגש של שתי אמהות מחוץ לגן של הקטנים.
זהו הנושא הכי חם, אין מה לעשות. זה מתחיל בדצמבר, כשמתחילים לדבר על מחירים טובים לפני העלייה הגדולה ביוני. זה ממשיך בסביבות מרץ, כששואלים אם עושים את הסדר בארץ או כאן, וזה עולה לשיאו בחודש מאי. 
בשנה שעברה חוויתי את זה בפעם הראשונה. היה כאן שומם, ממש כך. אין מפגשים של שעת סיפור לילדים הקטנים, אין חוגים לגדולים, אין הרצאות למבוגרים. כי אין פה כמעט איש. ראיתי כיצד עיר שלמה מתרוקנת בחודשים יוני ויולי. הלא לא רק הישראלים מתגעגעים, גם ההודים, הסינים וכל האחרים חוץ מהמקסיקנים.

ויש כמובן את הצד השני של הסיפור - אלו שנוסעים לישראל והלחץ שלהם לקראת המפגש השנתי (במקרה הטוב) או הדו-שנתי במקרה הרגיל. על החוויות שלהם סיפרתי בשנה שעברה בפוסט הזה (הפוסט המוצלח ביותר שלי, רק אליו היו כאלף כניסות כי כל ישראלי שקרא אותו כאן, העביר לחברים ומשפחה בישראל כדי שיבינו מה עובר עליו כאן לפני ביקור בארץ).

הנושא השלישי הוא הקייטנות אבל הוא די זהה לזה שבישראל. הרי ההורים עדיין עובדים ואת הילדים צריך לשעשע. אז אולי המחירים מאמירים בשער הדולרי במקום השקלי אבל הם עדיין מאמירים (בין 200 ל - 400 דולר לקייטנה שבועית) וכולם כבר רגילים לזה.

חופשת הקיץ היא אותו דבר דבר, אם היא שם או כאן.

------------------

המתכון של היום הוא אוסף של מתכונים שונים שארגנתי לכדי עוגיות טעימות עם אייריש קרים (כמובן!).
שימו לב!! מתכון זה דורש שלושה שלבים שונים, מהם שני שלבים של קירור. קחו בחשבון שאלו לא עוגיות שמכינים בזמן שהחברים נמצאים בדרך אליכם.

עוגיות ספירלה במילוי שוקולד ואגוזי פקאן
כמות - 40/50 עוגיות, תלוי בגודל הבצק שמרדדים.

מה לקנות?
1/2 כוס חמאה (120 גרם) רכה
1 כוס סוכר 
1/4 כוס סוכר חום דחוס
1 ביצה
1/2 1 כפית תמצית וניל
2 כוסות קמח (280 גרם)
1 כפית אבקת אפיה
קמצוץ מלח

למילוי -
כוס שוקולד צ׳יפס (200 גרם)
כוס אגוזי פקאן קצוצים היטב
2 כפיות חמאה (30 גרם)
1/4 כפית תמצית וניל
2 כפות אייריש קרים (לא חובה, אפשר כל ליקר אחר שתרצו. זה מוסיף, אין מה לעשות...)
קמצוץ מלח

ועכשיו מה?
לערבב ביחד את הקמח, אבקת האפיה והמלח ולהניח בצד. 
לערבב ביחד את החמאה, הסוכר הלבן והסוכר החום. להוסיף את הביצה ותמצית הוניל. לערבל היטב עד שהתערובת קצת תפוחה ואוורירית (שתיים-שלוש דקות). להוסיף את תערובת הקמח ולערבל עד לקבלת בצק אחיד (דקה או שתיים, לא הרבה יותר).
לחלק את הבצק לשניים, כשכל חלק מקבל את הטיפול הבא -
להניח את הבצק על נייר אפיה ולטפוח עליו עד שתתקבל צורת מלבן. להניח על הבצק נייר אפיה נוסף ולרדד באמצעות מערוך עד לקבלת מלבן באורך של 25 על 30. לא, לא חובה בדיוק ככה, העיקר שיתקבל מלבן שהוא בערך בגודל הזה. שימו לב שהקצוות ישרים ויפים (תעזרו בסכין) כי אח״כ תרצו לקבל גליל אחיד ויפה.
עכשיו עשו את אותו מסאז׳ לחלק השני של הבצק ושימו את שניהם במקרר לחצי שעה לפחות, כדי שיתגבש והיה נוח לעבודה.

הגענו לחלק השני של הסיפור -
הניחו את השוקולד והחמאה בבאן-מרי (קערה חסינת חום מעל סיר עם מים רותחים). המיסו את השוקולד בעדינות (הזהרו לא לשרוף) והוסיפו את הוניל והמלח. ערבבו היטב ועכשיו הוסיפו את האייריש קרים (או הליקר שבחרתם). 
מרחו את ממרח השוקולד הריחני והמפתה על עלה הבצק. מרחו יפה יפה על כל השטח, לא רוצים לפספס!
מפזרים מעל את האגוזים הקצוצים באופן שווה ומגלגלים מהקצה בזהירות, עד לקבלת ״רולדה״. לעטוף את הרולדות בנייר נצמד ולהכניס למקרר לשעתיים לפחות (או, אם אתם חסרי סבלנות כמוני, לחצי שעה במקפיא).
ועכשיו לחלק השלישי - 
לחמם את התנור ל - 180 מעלות צלזיוס (350 פרנהייט), לעשר דקות לפחות - תנו לתנור תהתחמם באופן יציב ושווה.
 לפרוס כל גליל בתורו לפרוסות בעובי של סנטימטר ולהניח על נייר אפיה (או משטח סיליקון שאני מאד אוהבת!).
 לאפות במשך 7-10 דקות, עד שהעוגיות מזהיבות טיפה. אם תחכו כדי לראות צבע שזוף, העוגיות יתייבשו יותר מדי והשוקולד יתמצק יותר ממה שאתם רוצים.
לצנן את העוגיות ולקחת שלושה צעדים אחורה. זה חלק מאד חשוב כי כדאי מאד להזהר מבני הבית שבאים מאחור במרוצה כדי לחטוף ביס.

8 תגובות:

  1. את העגיות טעמנו כולנו בסופ"ש האחרון והן היו סופניות! אני שמחה ששלחת לי מתכון. לגבי הטיסות לארץ השנה בנוסף לנסיעות ביקור סדירות שהיו בשנים האחרונות אני מתמודדת עם נסיעות שהן כיוון אחד בלבד- דהיינו חברים שחוזרים לישראל. אני לא יודעת אם זה המחזור שלי שממצה שלוש שנים או שהשנה יש גל עליה גדול במיוחד. בכל אופן, מי שחוזר יחסר לי מאוד ומי שנוסע וחוזר שתהיה נסיעה טובה ומהנה.

    השבמחק
  2. זו עוד סיטואציה שמי שגר כאן נתקל בה באופן מאד אינטנסיבי. הנושא כ"כ רגיש שלא נראה לי שאכתוב על זה פוסט כי אקבל יותר מדי תגובות רטובות מדמעות...

    השבמחק
  3. הי שירלי וגם לילך, אבל יש גם טיסות בכיוון אחד בדרך אליכם (-: חדשים שמגיעים כמונו למשל . ומתרגשים מאוד.
    לילך- אם זה אפשרי, אני אשמח אם תוכלי לקשר ביני לבין חברייך שעוזבים, אנחנו מחפשים דירה (2-3 חדרי שינה) וריהוט. אולי עוד ייצא טוב מכל המעברים האלה, גם לנו וגם להם . רצ"ב המייל שלי
    idit_sg@yahoo.com בתודה מראש. עידית.

    השבמחק
  4. נו ו...? מתי אתם מגיעים? איזה דיל אתם קיבלתם? מתי לצפות לכם בחופי ארצנו? אני מזכירה לך שהוד השרון וכפר סבא ככה, איך לומר, די קרובות....

    השבמחק
    תשובות
    1. מיכל - נכון שהוד השרון וכפר סבא הן שכנות אבל סאניוויל עדיין רחוקה...
      אנחנו לא מגיעים לארץ הקיץ, אני מעדיפה להעביר את החודשים החמים ללא לחות של 150 אחוזים, תודה רבה :))

      מחק
  5. נראות ממש מעולה! אני מודה שאף פעם לא הכנתי עוגיות ספירלה... מאוד קורצות לי ואחרי המתכון הזה שלך אני חייבת לנסות!

    השבמחק
    תשובות
    1. בהצלחה, הן לא מסובכות כל כך ונראות ממש יפה (וטעימות... המממ... טעימות...).
      החלק שאני הכי אוהבת בהן הוא לקחת גליל אחד מהבצק המוכן עם הבלילה ולהקפיא אותו, כך שאם אני יודעת שמגיעים אלי אורחים, אני מוציאה את הגליל הקפוא, פורסת אותו ומכניסה לתנור והופה - יש לי עוגיות טריות!

      מחק