יום שני, 8 באוגוסט 2011

מבצע בטטה

לביקור בישראל הגענו עם שתי רשימות. אני הגעתי עם רשימת קניות והמפרנס הגיע עם רשימת מסעדות.
מאחר ואני לא מבקרת מסעדות, לא במקצועי ולא בתחביבי, חשבתי שיהיה מעניין לבדוק את הקינוחים שלהם. קוראי הנאמנים מכירים את תחביב האפיה שלי ויבינו את הסקרנות.

התחלנו בביקור ב״צפרה״ של אבי קונפורטי, ברחוב יגאל אלון.
 סשימי אננס. פרוסת האננס המיובש נותן מראה של גלגל-ענק, מראה מעניין לקינוח
 רצועות תפוחים בקרמל עם כדור גלידה בטעם קרמל ופרוסת תפוח מיובש. 
לקונפורטי יש משהו עם נושא ה"עיגול גבוה מעל קינוח"?
 קרם ברולה עם קוביות קטנטנות של אפרסקים, תפוחים ומנגו. 
הקינוח הכי טעים והכי מעניין ב"צפרה"


המקום הבא היה יותר עבור המנות העיקריות, אז שמחנו לפגוש חברים ב״חדר האוכל״ שנמצא בבמתחם גולדה, ליד תיאטרון הקאמרי.
 שניצל עוף ופירה (מה לעשות, אני נוסטלגית)
השניצל לא היה מדהים בכלל אבל הפירה... או, הפירה...
שיפוד איציק. כן, אני יודעת. וזה לא היה שיפוד, הגיע רק הכבד ללא מקל המתכת. 
אבל השם, נו. כולה מדובר במנת כבד עוף עםבצל מקורמל, ריבת משמשים ופירה. 
לא תצליחו לשכנע אותי לאכול כבד (רק סבתא שלי הצליחה להסתיר אותו יפה בכבד קצוץ) ועל הפירה כבר הבעתי עמדה נחרצת בתמונה הקודמת - אני יכולה לקחת קשית ולשתות אותו, הוא היה כל-כך רך וטעיייייים...

 ומנת פתיתים ים תיכונית לצמחונים שהפתיעה בטעמה. 
עגבניות מיובשות, זיתים, ריחן, דלעת אפויה ואפונה שביחד הרכיבו מנה ממש נחמדה. 
 לקינוח, מוס שוקולד וקראמבל תפוחים שלצערי הרב מאד (מאד מאד מאד!) 
ממש לא היה לי מקום חוץ מכפית קטנטנה. 
אם היתה לי עוד הזדמנות, הייתי באה לביקור חוזר של קפה ושתי המנות האלו. 
אמנם לא מנות יוצאות דופן אבל טעימות

 ולסיום, לא אוכל בלי להזכיר את ארוחת הבוקר הנפלאה ב"קפה קפה" בהוד השרון.

ארוחה שכזו תמיד היתה טעימה ומשביעה אבל אחרי שנה שלמה של ריחוק, 
תאמינו לי שהיא קבלה טעם שהשף לא חלם עליו.
חבל, כה חבל שהישראלים שגרים באזורנו הם אנשי הייטק ומהם, כנראה, לא תגיע הישועה של ארוחת בוקר שכזו. נשאר רק לחכות לביקור הבא בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה