יום שבת, 8 בינואר 2011

ארוחת ערב מחייכת וקינוח אדום


 בישראל הייתי מכינה פיצה ביתית – חצי פיתה, רוטב לפיצה של אוסם ומעל זה שמנו כל מה שהתחשק. זיתים, אננס, ירקות וכל דבר אחר שהבכור היה מסכים לו. מעל פיזרנו פירורי גבינת מוצרלה ויאללה לטוסטר.

כאן עוד לא מצאתי את הפיתות הנכונות, כלומר שיש להן את השילוב של טריות, טעם ועמידות. או שהן מתפרקות במגע או שהן עבות מדי ונתקעות בגרון. מאחר והתקווה שלי לצלחת חומוס-טחינה כמו שאני אוהבת בארץ נגוזה לגמרי, לא טרחתי לחפש את הפיתות יותר מדי.

לאחרונה הבכור ביקש כמה פעמים להכין פיצה ביתית. חיפשתי רעיונות חדשים עד שעליתי על משהו דומה וגם קומפקטי יותר. כך שהוא אוכל במידה וגם הקטנה נהנית.

מצאה חן בעיני האינגליש מאפין, הלחמניה העגולה השטוחה בגודל אגרוף. חציתי כל לחמניה, שמתי מעל כפית של עגבניות חתוכות קטן-קטן (אם מתעצלים לחתוך, ניתן להשיג אותן בקופסאות שימורים ליד העגבניות המרוסקות במרכול), הוספתי כפית של רוטב פיצה של פרגו, מעל פיזרתי פירורים מעורבים של שתי הגבינות שהיו לי בבית – מוצרלה, פרמזן וסיימתי עם חתימת האמן

                          הוא מחייך כי הוא לא יודע שהוא עוד שניה נכנס לתנור

למחרת ראיתי שהפירות עומדים לאבד את הכח שלהם ונידבתי אותם לקינוח החביב על הילדים. נכון שהוא לא הקינוח הכי בריא והכי אורגני אבל הילדים מקבלים מנה טובה של פירות מעורבים, אז זהו.

המרכיבים
- כל הפירות הקשים שיש בבית, במקרה זה שני תפוחים, שלושה קיווי ושתי בננות. 
- ג'לי אינסטנט אדום (בישראל הייתי קונה את הג'לי האדום שהצבע שלו מופק מסלק ולא מחומר מלאכותי אבל אני לא מצליחה למצוא את זה פה. האמריקאים האלו מתעקשים לאכול דברים מהמעבדה!)
- מים חמים

קשה, הא?

                      התוצאה יפה לעיניים של ילד ומלאה בפירות לעיניים של אמא.

 
 
הדלעת, אם תהיתם, היא מסיפור אחר (היא שייכת למרק הירקות שאני רוצה להכין ביום שני אבל תודו שהיא מוסיפה צבע)

ועכשיו גילוי נאות - 
בישראל לא היתה בעיה עם ה"מתכון" הזה. עבודה של חמש דקות, קירור של שעתיים בערך עד למיצוק ואושר לילדים שחזרו מהגן. משום מה, פה הג'לי לא מתמצק! ניסיתי כבר שלוש פעמים, כל פעם עם כמות אחרת של מים חמים, שילוב עם מים קרים ועוד כל מיני רעיונות הגיוניים וכאלה שלא אבל זה לא מצליח לי. גם אחרי לילה שלם, התערובת עדיין נוזלית. אני אמשיך לנסות ואעדכן. לפחות אלו מישראל יכולות להנות מהקינוח הזה, אם חידשתי פה משהו למישהי בכלל :)

ועוד קטנה אחת לסיום.
שולחים את הבכור לשטוף ידיים והוא חוזר עם תובנה אומנותית:

                                אמא, תראי - זו האות R וגם סימן שאלה

4 תגובות:

  1. יפה אמרת, הג'לי פה לא מתמצק! ניסיתי את כל הצבעים, ורק צבע אחד התמצק. הבעיה ששכחתי איזה..... לגבי רוטב הפיצה - ניסית כבר את הרוטב של טריידר? לא רע בכלל. ושוב אני חוזרת לג'לי (נושא טראומטי כנראה)- תזהרי מעוגות ג'לי. כאן זה באמת עוגת ג'-לא! ניסיתי והעוגה ספחה אליה את כל הנוזל, טפחה כמו פרצוף של מתבגר עם אקנה, ונשלחה כלאחר כבוד למקום המתאים. ואם את שואלת - גם העוגה וגם הג'-לא היו קרים, ובכל זאת...

    השבמחק
  2. הנושא הזה לגמרי לא ברור לי. לפי ההוראות הכתובות, לפי הנסיון האישי ולפי רעיונות מוזרים שעלו לי בראש - שום דבר לא עזר.
    מה בסך הכל ביקשתי, ג'לי?...

    השבמחק
  3. ניסית טורטייה כבסיס לפיצה?אמנם צריך להיזהר יותר כי הם נשרפות מהר אבל הן יוצאות קריספי ממש כמו פיצה איטלקית אמיתית.

    השבמחק
  4. אכן כן! הבעיה היחידה היא שזה גם שביר מאד, כמו שהקטנה תוכל להדגים לך. בכל רחבי המטבח...

    השבמחק