יום שלישי, 28 בדצמבר 2010

לא לזה התכוון המשורר


 הכנתי לפני כמה ימים את הביסקוטי הכי טובים שיש לי באוצר המתכונים. לרוב אני מכינה את המתכון המנצח לביסקוטי שוקו שאני משתמשת בו כבר עשר שנים אבל הפעם חיפשתי משהו קצת יותר בהיר, ונילי. המתכון הנבחר שייך לעוגיו.נט, עם שינויים קלים שלי, המתכון בסוף הרשומה. 
 יצאו ביסקוטי נחמדים, לבנים עם נקודות חומות של פקאנים ואדומות של חמוציות. הטעם שלהן משתבח עם כל טבילה בכוס קפה טוב. לאיזון הכנתי גם ביסקוטי שוקולד, ככה שיהיה יפה שחור ולבן.


 למחרת למדתי שנהוג לתת מתנה סמלית למורים לקראת חג המולד. אז קניתי כרטיס מתנה (לסטארבקס, נו מה?), עטפתי שלושה צמדים של ביסקוטי וניל-שוקו והענקתי את זה למורה של הבכור (למרות שהייתי מעדיפה לתת לה שקית של נעצים, אבל לא משנה).


 ואז מגיע המפרנס הראשי ואומר שצריך לקנות גם לעובדים שלו. מזל שיש לו רק ארבעה. התהליך חזר על עצמו אבל רק עם הביסקוטי וניל כי בינתיים נגמרו השוקו – מה לעשות, אנחנו בית של שוקוהוליסטים.
המתנות לחג המולד לא היו התכנית המקורית עבור הביסקוטי האלה אבל לפחות קיבלנו תגובות חיוביות ממקבלי המתנות – "מה באמת, אלו הום-מייד?? really??"


 ועוד חוויה – מעולם לא שלחתי בדואר משהו שיצא מהתנור שלי לפני מספר שעות. האמריקאים שולחים אחד לשני עוגות בדואר, אז אני מניחה שאין לי מה לחשוש ממשלוח של ביסקוטי.

או שה – homeland security ידפקו לי בדלת מחרתיים. נראה, אני אעדכן.

ביסקוטי אגוזי לוז ופקאן (של עוגיו.נט)
על פי המתכון מהבלוג Joy of Baking,
2
כיכרות באורך של 15-20 ס"מ (מספר העוגיות תלוי בעובי החיתוך)
המתכון מאתר עוגיו.נט נמצא כאן, להלן השינויים וההערות שלי
 260 גר' קמח לבן
 5
גר' אבקת אפייה
 150
גר' סוכר לבן
קורט מלח
 2
ביצים
 2
חלבונים
כפית תמצית וניל איכותית
כף ליקר אמרטו / חצי כפית תמצית שקדים
 80
גר' אגוזי לוז / פקאן טבעיים
 80
גר' חמוציות מיובשות

אופן ההכנה
מחממים תנור ל 180 מעלות צלזיוס (355 פרנהייט).
בקערה גדולה מערבבים יחד קמח, אבקת אפייה, סוכר ומלח לתערובת אחידה.
מוסיפים ביצים, חלבונים, תמצית וניל ואמרטו (או תמצית שקדים), ומערבבים עד שמתחילים להיווצר גושי בצק גדולים.
מוסיפים פקאנים וחמוציות (או אגוזי לוז, צימוקים, משמשים מיובשים או כל פרי מיובש אחר או אפילו שוקולד) ומערבבים רק עד שהם נטמעים בתערובת בצורה אחידה.
מחלקים את הבצק לשני חלקים, ובידיים מעט רטובות יוצרים 2 כיכרות, ומניחים במרווח די גדול על תבנית אפייה.
אופים את הכיכרות 20-30 דקות (25 דקות אצלי), או עד שהן מזהיבות מבחוץ. מצננים לחלוטין בטמפרטורת החדר.
מורידים את טמפרטורת התנור ל 150 מעלות צלזיוס (300 פרנהייט).
כשהכיכרות הצטננו, פורסים לפרוסות בעובי של כ-5 מ"מ בעזרת סכין לחם. יש כאלה שאוהבים לפרוס פרוסות אלכסוניות ארוכות ויש שאוהבים פרוסות רגילות, יותר קטנות – תלוי בכם. מסדרים בצפיפות על רשת האפייה עצמה (ולא על תבנית, כדי שהאוויר החם יסתובב בחופשיות סביב הפרוסות וייבש אותן היטב), ואופים עוד כ10-15 דק', עד שהביסקוטי יבשים.
מצננים לחלוטין ושומרים בקופסא אטומה.

הערות, הארות ותוספות
  • המתכון אינו מכיל חמאה, ועל כן מתאים לרגישים ללקטוז וכמובן לשומרי כשרות, שאינם מעוניינים בעוגיות חלביות..
  • אפשר לשמור את העוגיות עד כחודש בקופסא אטומה היטב.
  • אפשר להקפיא את הכיכרות שלמים לפני חיתוך לעוגיות, ובכל פעם שרוצים להוציא כיכר, לחתוך לעוגיות ולאפות ביסקוטי טריים.

תגובה 1:

  1. מרשים מאד. עושה חשק לאכול כבר עכשיו, אבל הקפה עדיין לא מוכן. רגע....אולי תשלחי גם קפה יחד עם העוגיות? זה כבר באמת יגרום לבהלה בבדיקות הביטחוניות!
    שרי.

    השבמחק