יום שלישי, 30 בנובמבר 2010

זה פשוט לא זה

סליחה שנעלמתי בשבוע שעבר, חג ההודיה הגיע ונסענו ללוס אנג'לס וסן דיאגו. לא סיפרתי לכם כי זה כמו לומר לאותו פורץ פוטנציאלי חביב "בוא, בוא. אתה מוזמן לתת בעיטה קלה לדלת, לקחת את הטלביזיה וגם תבדוק במקרר, יש שם עוגת גבינה ששכחתי לתת לחברים בבוקר הנסיעה".

חוויות מהנסיעה יסופרו בקרוב (כמו האבחנה של האח הגדול"לא סיימו לבנות את לוס אנג'לס כי יש עוד הרבה הרים וגבעות"), אך לפני זה - הבטחות מקיימים.

מדובר בעוגה מוצלחת ביותר אבל לצערי לא הצלחתי לשחזר את ההצלחה הישראלית. אני אפרט את המתכון המקורי של שירלי נמש (שאפשר לראות עם תמונות מפורטות על תהליך ההכנה ומומלץ בכלל להכיר אותה כאן ובקישור "מתוקים שלי" בצד ימין)
 
עוגת גבינה, שוקולד ואייריש קרים
עם הערות מנסיוני וקיטורים לגבי המרכיבים האמריקניים

לבסיס:
 250 גר' ביסקוויטים טחונים לפירורים (בישראל השתמשתי בביסקוויטים "לוטוס", המאורכים שלפעמים מקבלי בבתי קפה ליד כוס הקפוצ'ינו. מצאתי אותם בסופרסל אבל פה אני עדיין מחפשת. ללוטוס יש טעם קרמלי שלטעמי מוסיף אבל התוצאה יוצאת מצוינת גם עם פתי בר)

 120גר' חמאה מומסת

מאחדים בין החומרים ומשטחים בשכבה אחידה בתבנית קפיצית בקוטר 24 ס"מ (אפשר ורצוי גם בדפנות, אני מרססת בספריי שמן את התחתית והדפנות של התבנית כדי שנייר האפיה ידבק ולא יזוז במהלך העבודה). תשתדלו שהדפנות יהיו טיפה עבות כדי שלא יפלו ויהיו יציבות.
מעבירים למקפיא למשך כ – 20 דקות, בינתיים מחממים את התנור לחום של  160 מעלות. מוציאים מהמקפיא ומייד מכניסים לתנור למשך 10 דקות. מוציאים ומצננים לחלוטין.

לעוגה:
 1 ק"ג גבינה - כמחצית הכמות גבינת שמנת  30% (אני משתמשת בפילדלפיה) וכל היתר גבינה לבנה רגילה, בטמפרטורת החדר. פה נפלתי. קניתי את הגבינה המומלצת לאפיה ע"י חברות כי היא הכי קרובה לגבינה הלבנה הישראלית (Daisy Light  ותודה לאסנת ולילך) אבל זה פשוט לא זה. אני צריכה לעשות קניות אצל המקסיקני שמביא מוצרים ישראלים לפני הנסיון הבא של העוגה.
  
 4ביצים

1 כוס סוכר

3/4  כוס שמנת מתוקה (אולי ה- whipping cream שהשתמשתי בה גם לא היתה מספיק מתוקה, אני צריכה לבדוק)

3/4  כוס אייריש קרים (שירלי נמש מודה שהיא אוהבת מאד אייריש קרים, אני שמה טיפה פחות מחצי כוס וזה בהחלט מורגש ויש עוד מזה בציפוי השוקולד שבא אח"כ)

בקערת המיקסר מערבלים את המוצרים אחד אחרי השני – מתחילים עם הגבינה, מוסיפים את הביצים בזו אחר זו, את הסוכר, השמנת המתוקה ולבסוף את האייריש קרים.  מערבלים עד לקבלת תערובת אחידה' במידת הצורך מעבירים מרית בתחתית הקערה . יוצקים בעדינות על הבסיס. שימו לב לא להגיע לקצה השוליים של הבסיס, תשאירו סנטימטר לפחות עבור ציפוי השוקולד

מניחים בתחתית התנור תבנית פיירקס קטנה ויוצקים לתוכה מים רותחים, ליצירת אדים בחלל התנור .

אופים את העוגה כשעה ועשרים דקות. העוגה מוכנה כשהיא מזהיבה מעט מלמעלה, אבל  עדיין רוטטת במרכז. מביאים לטמפ' החדר, ומעבירים לצינון במקרר, רצוי למשך לילה שלם (העוגה תתפח בחלק האחרון של האפיה ותצנח טיפה במהלך הצינון, תהליך זה ייצור מעין בריכה בה ניצוק את ציפוי השוקולד) 
.
כל המרכיבים הטובים מכירים אחד את השני במהלך הלילה ונעשים חברים טובים, העוגה נדחסת קצת ומתייצבת ולכן היא טעימה יותר אחרי לילה או יותר במקרר.

לציפוי:
 100מ"ל שמנת מתוקה 

 100 גר' שוקולד מריר (בארץ השתמשתי בשוקולד קליבו או פרוייבל, פה קשה למצוא שוקולד באיכות כזו ויסלחו לי אוהבי נסטלה או גיארדלי. איכות השוקולד ממש השפיעה על הטעם של העוגה, אשמח לשמוע המלצות מקומיות לחלופה טובה) אני שמה חצי כמות שוקולד חלב וחצי כמות שוקולד מריר, יחד עם הטעם של האייריש קרים זה בהחלט מספק, 100 גרם של שוקולד מריר יחד עם האייריש קרים יכולים להיות קצת מרירים אבל הכל תלוי במה שאתם אוהבים

 1 כף אייריש קרים (מספיקה גם חצי כף)

מביאים לרתיחה רק בקצוות את השמנת והליקר, יוצקים על גבי השוקולד השבור לקוביות. נותנים לשניים לנוח לדקה או שתיים ואז מערבלים היטב עד שהשוקולד נמס לחלוטין.
יוצקים על גבי העוגה (באותה "בריכה" שציינתי קודם) ומעבירים למקרר לקירור .


העוגה, למרות מה שלילך אמרה, לא יצאה משהו. סתם עוגת גבינה. לא הרגישו את האייריש קרים בכלל והשוקולד לא השאיר טעם מתוק על הלשון. הגבינה היתה טיפה חמוצה לטעמי ובכלל - אני צריכה להכין אותה שוב עם המרכיבים המקוריים מהמקסיקני. רק שוקולד טוב חסר לי.
בשישי הזה נארח חברים אצלנו לכבוד פינת האוכל החדשה ואני בדילמה - להכין עוגת קרנץ' שוקולד ואגוזים או לנסות סוף סוף להכין חלה. מה שבטוח, אני מכינה גם פאי שוקולד ופקאן.

חנוכה נפלא לכולם!!

3 תגובות:

  1. מצטערת לשמוע שלא הצליח לך :-(
    אני חושבת שלהבא, אם תשתמשי בכל הכמות בגבינת שמנת רגילה (פילדלפיה מצוינת), העוגה תצליח.

    ולגבי יום שישי - לכי על החלות. אין כמו ריח וטעם של חלות בערב שבת!

    השבמחק
  2. רעיון טוב להשתמש רק בפילדלפיה. הפעם גם אשתמש בכמות יותר גדולה של האייריש קרים כדי לתת את ה"קיק" שכ"כ היה חסר בפעם הקודמת בגלל המרכיבים המקומיים.
    רק הנושא של השוקולד עוד מציק לי. אני צריכה לבקר בחנויות כמו ויליאמס-סונומה ולראות מה יש להם.

    לגבי ארוחת שישי - באמת מדגדג לי להכין את החלה המתוקה(מהמתכון לראש השנה)!

    מקווה שהפוסט הבא יתעד הצלחה מסחררת :-)

    השבמחק
  3. הפאי שוקולד ביום שישי היה הצלחה גדולה ובכלל היה נפלא-תודה. מתי את מפרסמת את המתכון?

    השבמחק