יום שלישי, 13 בדצמבר 2011

מזיזים עניינים

השיחה הראשונה נשמעה ככה -
א':מתי את צריכה אותי?
אני: לא יודעת, אני לא בלחץ אז אולי ביום רביעי, חמישי...
א': טוב, אני פנויה לשירותך אז תקראי לי!
אני: תודה, תודה אבל בלי לחץ, באמת.

השיחה השניה נשמעה ככה -
ר': תקשיבי, אני באה בחמש וחצי לעזור לך לארוז.
אני: ממש לא צריך, תודה! נראה לי שאתחיל לארוז ביום שלישי אולי...
ר': כן, אוקיי. אני באה בחמש וחצי.
אני: למה, אל תרוצי, יש לי שבוע שלם לארוז!
ר': כן, אוקיי. אני באה בחמש וחצי.
אני: את חושבת שאני צריכה כבר להתחיל לארוז??
ר': אהא. חמש וחצי.

השיחה השלישית נשמעה ככה -
א': דיברתי עם ר', הזמנתי אותה לקפה והיא אומרת שהיא אצלך, עוזרת באריזה!
אני: אה, כן, היא התקשרה ולא השאירה לי ברירה, האמת.
א': אהא. אני בדרך.

כך התחיל מסע האריזה שלי לקראת המעבר לבית החדש.
שתי חברות טובות הגיעו ביום שבת אחר הצהריים וארזו לי את המקלחת, האמבטיה, חדר המשחקים וחצי מטבח. 
הן היו אורזות לי גם את המיטה והכרית אם לא הייתי מחזיקה אותם חזק.


ומה אני מכינה כפינוק למי שמגיע לעזור לי לפרוק את הכל בבית החדש?

בראוניז אגוזים ושוקולד לבן של מיקי שמו


כן, אותו מיקי שמו מהשבוע שעבר, רק ספר אחר. ותאמינו לי שזה לגמרי במקרה!

מה לקנות?
(מתאים לתבנית בגודל 25X35 ס"מ / פיירקס מלבנית קטנה)
400 גרם חמאה רכה
400 גרם (2 כוסות) סוכר
3 ביצים גדולות
1 כפית תמצית וניל
210 גרם (1.5 כוסות) קמח
2 כוסות אגוזי מלך קלויים וקצוצים גס
50 גרם שוקולד צ'יפס מריר / קוביות חתוכות קטן
100 גרם שוקולד צ'יפס לבן / קוביות חתוכות קטן
5 גרם (1.5 שקית) אבקת אפיה
קורט מלח

נתחיל בשאלה החשובה - איך קולים אגוזים?
מחממים תנור ל- 180 מעלות (355 פרנהייט), מפזרים את האגוזים על תבנית מרופדת בנייר אפיה ומחממים למשך 8-10 דקות, עד שיש ריח של אגוזים קלויים בבית ורואים שהם השחימו קלות. פעם-פעמיים שחקו עם האגוזים על התבנית, תזיזו אותן. שימו לב אליהם - הם נשפרים בקלות ואז הטעם ממש לא חביב.

אוקיי, קלינו. ועכשיו מה?

תשאירו את התנור מחומם ל- 180 מעלות צלזיוס, 355 פרנהייט.
מקציפים חמאה וסוכר במיקסר עם וו הגיטרה, במשך כמעט עשר דקות במהירות בינונית, עד שמתקבלת תערובת תפוחה ובהירה (נראה קצת כמו מוס, רק עשוי מחמאה).
מוסיפים ביצה אחת אחרי השניה, עד להטמעה. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את שאר החומרים חוץ מהאגוזים והשוקולד. רק אחרי שהכל מעורבב תוסיפו אותם ותערבבו ביד, לא במיקסר - יותר עדין, לא יגרום לשבירת האגוזים והשוקולד.
יוצקים את התערובת לתבנית משומנת  ומכניסים לתנור למשך 25-35 דקות עד שקיסם שננעץ בעוגה יוצא יבש אם פירורים לחים.
לצנן את העוגה היטב, לחתוך לקוביות ולשמור בכלי אטום בחוץ למקרר עד לשבוע.

רגע, יש בעיה - כבר ארזנו את כל חומרי האפיה! ידעתי שהן היו יעילות מדי...

תגובה 1:

  1. איזה חברות טובות!
    מגיע להן פינוק מתוק.
    בהצלחה במעבר.

    השבמחק