יום שני, 19 בספטמבר 2011

היה קיץ?

כישראלית אני רגילה לקיץ הביל, בו אם אני לבושה בחולצה הכי קלילה שלי, משהו כמו מטפחת, אני מרגישה כאילו אני מכוסה בארבע שכבות, מעיל וצעיף.
אני רגילה להרים את השיער בגומיה בתחילת יולי ולהוריד אותו חזרה לכתפיים באמצע ספטמבר.
אני רגילה לתכנן את הסופ"ש שלי לפי למי-יש-מזגן-מרכזי-בבית.
אני רגילה לחשוב על קניות רק בקניונים סגורים, לא מתחמי קניות פתוחים.
אני רגילה לתכנן את הבילויים עם הילדים לפי איפה-יש-חניה-הכי-קרובה-למבנה-הסגור-והממוזג

בעמק הסיליקון לעומת זאת, לא שמעו על לחות. היא לא כ"כ באה לבקר כאן, היא מעדיפה לשהות במקומות אחרים וממש אין לי בעיה עם זה.

השבוע קלטתי שמשהו השתנה. הקטנה כבר לא מתעוררת ברבע לשש בבוקר כי השמש חודרת לחדר שלה ומעירה אותה, אנחנו מתעוררים בבוקר כשהשמיכה עדיין עלינו כי לא בעטנו בה מרוב חום במהלך הלילה ובעיקר - בבוקר קצת קשה להחליט כיצד להלביש את הילדים.

הסתיו הגיע.

אף אחד לא אמר לי ולא התכוננתי לכבודו יותר מדי. לא חוויתי כאן קיץ רציני וכבר הגיע סתיו?

ולא רק שהוא הגיע, הוא מאיים להביא איתו חברים - רוחות קרות, עננים אפורים, ואף נוזל.

לא פלא שבכל מקום הפעילויות היותר נחמדות הן עד הסופ"ש של הלייבור דיי, תחילת ספטמבר. כלומר לפני שלושה שבועות. מאוחר מדי לנסוע ליוסמיטי (אפס מעלות דווחו שם לפני שבועיים), מאוחר מדי לנסוע לקמפינג (אם לא רוצים להתחפר עמוק בשק שינה ולקוות שהגשם שיורד במפתיע לא יחדור לאוהל). בקיצור - מעכשיו פעילויות הסופ"ש שלנו יתכווננו על מזג אוויר חורפי, ככה לאט-לאט עד שיגיע השלג וניסע שוב לטאהו.

עם הסתיו, מגיעות לגם להקות ציפורים שצריכות לנוח בדרכן לספא בלוס אנג'לס, על המנורות בכבישים-




זו לא המשטרה שצופה בך, אלו הציפורים של היצ'קוק







אחת קטנה לסיום -







אתם יודעים שהגעתם למאונטיין ויו (mountain view), מעוז עמק הסיליקון עם אנשי ההיטק והמודרניזם, כשאתם רואים ברמזור את השלט הבא - 


אסורה הכניסה לרחוב על סגווי, לתשומת לב נוסעי הרכב הדו-גלגלי







לכבוד הסתיו ובעיקר לכבוד ראש השנה, אני מגישה את הקינוח הפייבוריט החדש שלי, שמתאים מאד לחג הקרב -


קאפקייקס רסק תפוחים ותבלינים 
של מרתה סטיוארט



חומרים, ל 24 קאפקייקס –
2 כוסות קמח
1 כפית סודה לשתיה
¾ כפית מלח
2 כפיות קינמון טחון
½ כפית אגוז מוסקט מגורר (או תבלין מוסקט)
1/8 כפית ציפורן (נראה מעט אבל חשוב)
114 גרם (סטיק אחד) חמאה לא מלוחהרכה, בטמפרטורת החדר
1 כוס סוכר
½ כוס דחוסה של סוכר חום
4 ביצים בטמפרטורת החדר (1/2 שעה מחוץ למקרר)
1.5 כוסות רסק תפוחים לא ממותק
1 כוס פקאנים קלויים (לחמם תנור ל- 180 צלזיוס / 350 פרנהייט, להניח את הפקאנים על נייר אפייה ולאפות במשך 8-10 דקות, עד שהמטבח מתמלא בריח נפלא וכל עוד הפקאנים לא נשרפים!)

לציפוי –
114 גרם (סטיק אחד) של חמאה לא מלוחה, בטמפרטורת החדר
227 גרם  גבינת פילדלפיה בטמפרטורת החדר
1 כוס דחוסה של סוכר חום 

הכנת הקאפקייקס
- לחמם את התנור ל- 350 פרנהייט / 180 צלזיוס. בנקודה זו אנצל את ההזדמנות להציע לכם תמיד לחמם את התנור חצי שעה לפני שאתם רוצים להכניס את המאפה, זה ע"מ לתת לתנור להתחמם היטב בכל חלקיו ולחמם באופן יציב את מה שאתם מכניסים אליו.

- לערבב יחד קמח, סודה לשתיה, מלח, קינמון, אגוז מוסקט וציפורן.
- במערבל, לערבב היטב את החמאה ושני סוגי הסוכר עד שהתערובת בהירה ואוורירית. להוסיף את הביצים, אחת אחרי השניה, עד להטעמה מלאה.
- להוריד את המהירות ולהוסיף את רסק התפוחים. עכשיו הזמן להוסיף את תערובת הקמח אבל לא לערבב יותר מדי, רק עד שהחומרים מעורבבים (אל תערבבו עד להטמעה כי אז התערובת תהיה דחוסה מדי)
- הוסיפו את הפקאנים וערבבו ידנית בזהירות, שלא לערבב את הכל יותר מדי.

- חלקו את התערובת בכוסיות (מאנז'טים), כשהתערובת ממלאת לא יותר מ- 3/4 כוסית.

להכניס לתנור לעשרים דקות, כשאחרי עשר דקות מומלץ לסובב את התבנית לאפייה שווה. הקאפקייקס מוכנים כשהשיפוד / סכין שמכניסים יוצא לח אבל ללא תערובת (אם תחכו שהוא יצא יבש, הקאפקייקס יצאו יבשים גם הם). השאירו את הקאפקייקס בתבנית, אל תוציאו עד שהן יצטננו היטב.

ניתן לשמור את הקאפקייקס בטמפרטורת החדר במשך היום או להקפיא עד שלושה חודשים בכלי אטום.

הכנת הציפוי - 

לערבב היטב את שלושת החומרים במערבל, עד להטמעת כל החומרים. עדיף להשתמש מיד, ניתן גם להשאיר במקרר לשלושה ימים במיכל אטום. אם רוצים להשתמש אחרי הקירור, רצוי להוציא לפני הזמן ע"מ שהציפוי יחזור לטמפרטורת החדר, ואז לערבב שוב עד שכל החומרםי חוזרים להיות חברים והציפוי יהיה דומה יותר לקרם מאשר לאבן. 

בתמונה פיזרתי קינמון על הציפוי, מה שנקרא "הצעת הגשה" :)

חג שמח ושנה נהדרת לכולם!

3 תגובות:

  1. איך מודדים שמינית כפית??

    נראה טעים טעים!!! שנה טובה שירלי!!

    השבמחק
  2. אם יש לך כפיות מדידה, תראי את הקטנטונת - היא שמינית כפית!
    אם לא - אז במקום שמינית יכלתי גם לכתוב קמצוץ :))

    שנה נפלאה לך רויטל!

    השבמחק
  3. שנה טובה לך שירלי וגם מזל טוב לאתר- שסוגר את שנתו הראשונה בעמק הסיליקון :-))))

    השבמחק